.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازي "باغ تمدن" در عباس آباد بهشهر
به منظور استفاده بهينه از ظرفيتهاي منطقه توريستي عباس‌آباد در حال تلاش هستيم تا "باغ تمدن" را در اين منطقه راه‌اندازي كنيم.

رییس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مازندران گفت: به منظور استفاده بهينه از ظرفيتهاي منطقه توريستي عباس‌آباد در حال تلاش هستيم تا "باغ تمدن" را در اين منطقه راه‌اندازي كنيم.

"رحمت عباس‌نژاد" به ايرنا گفت : در صورت تحقق اين هدف كه تاكنون ‪ ۸۸‬كشور براي حضور در آن اعلام آمادگي كرده‌اند، نمادهاي معماري اين كشورها در اين منطقه به نمايش گذاشته مي‌شود.

وي ادامه داد: هم اكنون به دنبال رقابت با ساير استانها براي اجراي اين طرح هستيم.

وي درباره قابليتهاي گردشگري بهشهر گفت: وجود بقاياي حضور انسان از هشت هزار سال قبل كه آثار آن در غارهاي "كمربند" و "هوتو" به دست آمده در كنار آثار تاريخي به جا مانده از دوره صفوي مي‌تواند اين منطقه را به قطب گردشگري كشور تبديل كند.

عباس نژاد ادامه داد: آغاز اولين مرحله يكجانشيني بشر در كنار نشانه‌هاي زندگي غارنشيني در بهشهر به فاصله كمي از هم قرار دارد كه ما تلاش مي‌كنيم اين مسير هفت هزار ساله فرهنگي شدن انسان را احيا كنيم.

وي گفت: متاسفانه در حال حاضر براي ورود به غار "هوتو" و "كمربند" كه داراي شهرت جهاني هستند راه ارتباطي وجود ندارد كه با تامين اعتبارات، راه ورودي اين غارها احداث خواهد شد.

مديركل سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مازندران ادامه داد : منطقه باستاني "گوهر تپه" به دليل اينكه اولين نشانه‌هاي يكجانشيني بشر نخستين در آن قرار دارد اهميت زيادي دارد و به همين دليل اين مكان به سايت موزه تبديل خواهد شد.

وي با اشاره به تعيين روستاهاي هدف گردشگري در كشور گفت: در بهشهر روستاي "آسيابسر" به عنوان روستاي هدف گردشگري برگزيده شده است كه با استقبال مردم اين روستا در ايام نوروزبيش از ‪ ۱۱‬هزار نفر از اين روستا بازديد كرده‌اند و براي اولين بار در كشور روستاگردي و طبيعت گردي در اين روستا آغاز شد.

عباس‌نژاد درباره صنايع دستي بهشهر گفت: "گليمچه" روستاي "متكازين" بهشهر اعتبار و شهرت جهاني دارد كه ما بايد براي حفظ اين صنايع دستي ارزشمند برنامه ويژه‌اي را در نظر بگيريم و از نابودي آن جلوگيري كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.